درس مبانی اینترنت

تارخچه اینترنت

درس مبانی اینترنت

تارخچه اینترنت

سال 1371 :تعداد کمی از دانشگاههای ایران، از جمله دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه گـیلان، توسـط مرکـز تحقیقـات
فیزیک نظری و از طریق پروتکل UUCP به اینترنت وصل میشوند تا با دنیای خارج ایمیل رد و بدل کنند.
· سال :1372 در سال 1372 هجری شمسی ایران نیز به شبکه اینترنت پیوست. نخستین رایانهای که در ایران بـه اینترنـت
متصل شد مرکز تحقیقات فیزیک نظری در ایران بود. در حال حاضر نیز این مرکـز یکـی از مرکزهـای خـدمات اینترنـت در ایـران
است.مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات، بعنوان تنها نهاد ثبت اسامی قلمرو [.ir [در ایران به رسمیت شناخته می شـود.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

مخترع اینترنت

تاریخچه اینترنت به تحقیقات دولت فدرال آمریکا در دهه 1960 بازمی گردد که از طریق شبکه‌های کامپیوتر ارتباطات قوی و کم خطا را راه‌اندازی کردند. اینترنت مدرن از اوایل دهه 90 و از ارتباط شبکه های تجاری و کسب و کار به‌وجود آمد.


بیشتر روش‌های قدیمی ارتباط رسانه‌ای مانند تلویزیون، رادیو، نامه، روزنامه و غیره تغییر شکل داشته‌اند و به نامه الکترونیک (ایمیل)، تلویزیون اینترنتی، روزنامه دیجیتال و وب‌سایت‌ها تبدیل شده‌اند. روزنامه، کتاب و سایر موارد چاپی، جای خود را به وبلاگ‌ها و وبسایت‌ها داده‌‌اند. اینترنت روش‌های جدیدی از جمله انواع اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، فوروم‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی را برای تعاملات خصوصی پیاده‌سازی کرده است. با افزایش استفاده از اینترنت پرسرعت و اینترنت ADSL، فروشگاه‌های خرید آنلاین نیز گسترش پیدا کردند و برای مشاغل کوچک تا بزرگ، تبدیل به منبع اصلی درآمد شدند.


اینترنت هیچ دخالتی بر پیاده‌سازی یا سیاست‌های مرتبط با دسترسی به فناوری نداشته است. هر شبکه سیاست‌های خود را به‌طور مجزا انتخاب می‌کند.


مخترع اینترنت

تاریخچه اینترنت و مخترع آن

تاریخچه اینترنت و مخترع آن

برخلاف فناوری‌هایی از قبیل تلفن، لامپ و غیره، اینترنت تنها یک مخترع ندارد، بلکه در طول زمان شکل گرفته است. اینترنت بیش از 50 سال گذشته در آمریکا به عنوان سلاح دولت در جنگ سرد شروع به کار کرد. سال‌های متمادی دانشمندان و محققان از این فناوری برای ارتباطات و اشتراک‌اری داده‌ها با یگدیگر استفاده کردند.


مجموعه پروتکل اینترنت دردهه 1970 توسط رابرت کان (Robert E. Kahn) و وینت سرف (Vint Cerf) توسعه پیدا کرد و در پروژه آرپانت، تبدیل به پروتکل شبکه استاندارد شد.


رابرت کان مهندس الکترونیگ بود که همراه با وینت سرف پروتکل کنترل انتقال (TCP) و پروتکل اینترنت (IP) را راه‌اندازی کردند که پروتکل‌های اصلی و به‌عنوان هسته اینترنت هستند. ایده اولیه این تکنولوژی زمانی به فکر کان رسید که روی پروژه شبکه ماهواره‌ای کار می‌کرد. او نقش مهمی در پایه‌گذاری معماری شبکه داشت که با استفاده از آن کامپیوترها و شبکه‌های سراسر جهان می‌توانستند گذشته از هر نرم‌افزار و سخت‌افزاری که داشتند، باهم ارتباط برقرار کنند.


ما امروز از اینترنت تقریباً در هر موردی و برای هرچیزی استفاده می‌کنیم و زندگی بدون اینترنت پرسرعت برای بسیاری از مردم غیرممکن شده است.

  • ۹۸/۰۳/۱۹
  • علی میردهقان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی